Ārstniecības metode: Meža vannas

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Pastaiga pa mūsu platuma grādos bieži sastopamajiem mežiem var būt kas vairāk par brīvā laika aizpildīšanu un dabas velšu vākšanu. Meža pastaigas atpūtai kā brīvā laika nodarbe tiek sauktas arī par meža vannām.

Ārstniecības metode, kuras pamatā ir vienkārša atrašanās mežā, lēnas, relaksējošas pastaigas un savu maņu sajušana. Pirmie, kuri šāda veida pastaigas pa cilvēka neskartām dabas vietām, atklāja kā īpašu dziedniecības metodi bija japāņi, kuri tuvāk šo nodarbi sāka pētīt 80. gados. Tā kā latvieši lepojas ar daudzajiem mežiem šī ir viena no pieejamākajām un veselīgākajām nodarbēm. Galvenais terapijas mērķis ir atbrīvoties, nevis sasniegt kādu noteiktu fizisku mērķi noietu soļu daudzumā vai vingrojumu skaita veidā.

Apskatīsim tuvāk zinātniski pierādītus labumus, kurus spēj sniegt patīkama klīšana pa mežu:
•Samazina stresa hormona izdalīšanos
•Uzlabots garastāvoklis
•Palielinās koncentrēšanās spējas, pat bērniem ar uzmanības traucējumiem un hiperaktivitāti
•Samazināts asinsspiediens
•Paaugstinās imunitāte, aktivizējot cilvēka šūnas, kuras cīnās ar vīrusiem un dažādām baktērijām, kā arī palīdz izvairīties no vēža
•Kvalitatīvāks miegs

Lielu daļu no labvēlīgajiem efektiem veicina koki, kuri izdala dažādas ēteriskas eļļas, kuras sauc par fitoncīdiem ir vielas, kuras aizsargā kokus no dažādām baktērijām un insektiem. 

Pašreiz ļoti strauji aug "digitālās detoksikācijas" piekritēju skaits jeb cilvēki, kas kādu laiku norobežojās no tehnoloģijām un pavada laiku brīvā dabā. ASV, Sanfrancisko pastāv "Meža vannošanās klubs", kas regulāri rīko kopā sanākšanas mežā, visas ierīces atstājot mājās. 

Informācijas avoti: https://qz.com/804022/health-benefits-japanese-forest-bathing/http://www.shinrin-yoku.org/shinrin-yoku.html