Banner 980x90

"LDz Cargo" valdes priekšsēdētājs Mačs iesniedzis atlūgumu

Foto: Ieva Čīka/ LETA
Foto: Ieva Čīka/ LETA

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmuma "LDz Cargo" valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs 6.oktobrī iesniedzis atlūgumu, aģentūru LETA informēja LDz preses sekretārs Māris Ozols.

Par jauno uzņēmuma vadītāju iecelts ilggadējais LDz finanšu direktors Māris Bremze.

"Esam pateicīgi Mača kungam par ilggadējo darbu un nozīmīgo ieguldījumu SIA "LDz Cargo" darbības nodrošināšanā. Un novērtējam spēju pieņemt atbildīgus lēmumus. Uzņēmums, tāpat kā visa tranzīta nozare šobrīd sastopas ar jauniem izaicinājumiem. Valdes vārdā varu apgalvot, ka par Māra Bremzes kompetenci, spējām vadīt nozīmīgu uzņēmumu, tāpat arī par reputāciju nav ne mazāko šaubu. Mēs augstu novērtējam Bremzes kunga izpratni un gatavību nekavējoties stāties pie amata pildīšanas," paziņojumā medijiem norāda LDz valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Viņš uzsver, ka gada beigas "LDz Cargo", kas Baltijas lielākais kravu pārvadātājs, ir ļoti nozīmīgs laiks, kad notiek pārrunas ar klientiem, jaunu līgumu slēgšana un jaunu klientu piesaiste, un šādā brīdī atstāt uzņēmumu bez valdes priekšsēdētāja nebija iespējams, tādēļ LDz valdei bija jārīkojas nekavējoties.

Kā norāda LDz pārstāvji, Bremze uzņēmumā dažādos amatos strādā jau gandrīz 20 gadus un labi pārzinot dzelzceļa nozari un kravu pārvadājumu darbības specifiku. Bremze ir ieguvis inženiera-ekonomista izglītību Rīgas tehniskajā universitātē. Līdz ar stāšanos jaunajā amatā, Bremze atstās LDz finanšu direktora amatu, taču pagaidām amatu apvienošanas kārtībā pildīs arī valdes locekļa amatu AS "Pasažieru vilciens".

Kā paziņojumā medijiem norāda LDz akcionāra pārstāve, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa, LDz valde šodien informējusi par notikumiem "LDz Cargo" ārkārtas dalībnieku sapulcē.

"Esam pārliecināti, ka VAS "Latvijas dzelzceļš" valde ir rīkojusies ļoti atbildīgi un atbilstoši savai kompetencei. Par jaunā SIA "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja Māra Bremzes profesionalitāti mums nav nekādu šaubu. Mēs augstu novērtējam Bremzes kunga paveikto AS "Pasažieru vilciens" uzņēmuma darbības un finanšu situācijas stabilizēšanā un uzlabošanā. Šobrīd neplānojam veikt izmaiņas AS "Pasažieru vilciens" valdes sastāvā," skaidro Innusa.

Intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" Mačs sacīja, ka LDz valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas uzaicinājis viņu šodien uz "intīmu sarunu", kurā varētu izteikt priekšlikumu atstāt amatu.

Mačs uzskata, ka vēlme viņu atbrīvot no amata varētu būt saistīta ar "biznesa pārdali", proti, nesaskaņām saistībā ar iecerētu reorganizāciju un "LDz Cargo" funkciju pārdalīšanu LDz iekšienē, kam viņš nepiekrīt. "Stāsts ir par savējiem un svešiem," sacīja Mačs.

Norādot, ka akcionāram nav jāmotivē savs lēmums, Mačs atzina, ka viņam nav zināms, kāpēc ir vēlme viņu atcelt no amata, jo uzņēmuma finanšu rādītāji ir gājuši uz augšu un "LDz Cargo" izveidojies 32 miljonu eiro uzkrājums.

Vienlaikus Mačs noliedza Latvijas Televīzijas rīcībā esošo informāciju, ka pie viņa būtu veikta kratīšana. Pēc viņa teiktā, pēdējo reiz kratīšana uzņēmumā bijusi "aizpagājušā gada vasarā", pēc kuras Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja vadītājs Jaroslavs Streļčenoks atzinis, ka "LDz Cargo" darbojas ar "gādīga saimnieka rūpību".

Kā intervijā LTV atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V), patlaban nevarot uzskatīt, ka "LDz Cargo" veikums būtu vērtējams kā neapmierinošs. "Uzņēmuma rādītāji ir labi, bet vienmēr var būt labāk," sacīja Matīss. Tomēr dzelzceļa kravu apjomi un konjunktūra mainās, līdz ar to esot jāskatās uz nākotni un jādomā, ka diversificēt kravu pārvadājumus, sacīja Matīss.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, Mačs "LDz Cargo" vadīja kopš 2008.gada. Pirms tam Mačs bija Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks, LDz padomes priekšsēdētājs, LDz Stratēģiskās attīstības departamenta direktors.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "LDz Cargo" pēc apgrozījuma ir viens no lielākajiem Latvijas uzņēmumiem un ir vadošais Latvijas transporta un pārvadājumu nozares uzņēmums. Tā apgrozījums pērn bija 365 506 543 eiro un tas bija par 2% lielāks nekā gadu iepriekš. Peļņa savukārt samazinājusies par vairāk nekā divām reizēm līdz 1 701 715 eiro. 2013.gada peļņa bija 4 692 502 eiro

"LDz Cargo" pērn nedaudz - līdz 79% - palielinājis īpatsvaru dzelzceļa pārvadājumu tirgū Latvijā. Gadu iepriekš kompānijas īpatsvars tirgū bija 77%.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)