Banner 980x90

Norēķini par sadzīves atkritumu izvešanu Madonas novadā

Jau vairākkārt diskutēts par to kā risināt atkritumu apsaimniekošanas jautājumu pilsētā. Līdz šim iedzīvotāji par atkritumu izvešanu katru mēnesi norēķinājās maksājot nemainīgu summu – 2,21 eiro no personas.

Aprēķini par jūnija mēnesi tika veikti pēc fakta- reālā sadzīves atkritumu daudzuma (m3), kas izvests no konkrētiem daudzdzīvokļu mājām piesaistītajiem koplietošanas sadzīves atkritumu laukumiem.

Madonas novada pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks Agris Lungevičs "Pašreizējā Valsts politika paredz, ka iedzīvotājiem par šo pakalpojumu ir jānorēķinās pēc fakta. Tāpēc arī Madonas novada pašvaldība ir spiesta mainīt kārtību kādā norēķināmies par izvestajiem atkritumiem- no "nodevas" uz faktu".

Vairākiem madoniešiem summa jūlijā saņemtajos rēķinos samazinājās, taču daļai krietni pieauga- līdz pat seši eiro par personu mēnesī. Pilnīgi saprotams, kas tas radījis sašutumu iedzīvotāju vidū.

Jāteic, ka jaunā sistēma tiks ieviesta, taču iedzīvotājiem tiks dots sagatavošanās laiks trīs mēneši (līdz oktobrim), lai sagatavotos jaunajai kārtībai.

Šeit lielu lomu spēlē mūsu pašu godprātība- nemest savus sadzīves atkritumus svešā konteinerā, bet gan savā. Svarīgi, lai māju vecākie un iedzīvotāji iesaistās lēmumu pieņemšanas procesā un atrod kopīgu risinājumu, kā izvairīties no negodprātīgiem iedzīvotājiem vai pilsētas viesiem, kas savus atkritumus met svešos koplietošanas sadzīves atkritumu konteineros. Ierīkot nožogojumu, slēgt konteinerus vai kā savādāk, tas paliek iedzīvotāju un māju vecāko ziņā.

Tāpat būtiski gan privātpersonām, gan juridiskām personām noslēgt līgumus ar SIA "Madonas namsaimnieks" par atkritumu izvešanu, lai atkritumu apsaimniekošanas procesā būtu iesaistīti visi iedzīvotāji.

Ja daudzīvokļu mājā atrodas arī juridiskas personas, kas saprotams, bieži vien ražo vairāk atkritumu, tad arī šeit pašiem jāatrod kopīgs risinājums, piemēram, atsevišķi atkritumu konteineri.

Informācija daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem:
Ja izmaksas par atkritumu izvešanu jūlijā piestādītajā rēķinā pārsniedz 2,11 eiro no personu mēnesī, rēķins tiek anulēts un iemaksātā summa kalpo kā avansa iemaksa nākamajam maksājumam. Tiek dots sagatavošanās periods līdz oktobrim, kad tiks ieviesta jaunā sistēma- norēķināšanās pēc fakta.  Sagatavošanās periodā tiks saglabāts iepriekšējais tarifs-2,11 eiro par personu, kas piesaistīta Jūsu dzīvoklim.

Savukārt tie, kuru rēķinos piestādītā summa nepārsniedz 2,11 eiro no personas (piemēram, 1,6 EUR/pers.),turpina norēķināties jaunajā kārtībā -pēc fakta.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)